Polskie Domy Drewniane SA.

Polskie Domy Drewniane S.A. partnerem merytorycznym kampanii „Dom z klimatem”

Polskie Domy Drewniane S.A. partnerem merytorycznym kampanii „Dom z klimatem”

Dom z klimatem – pod takim hasłem ruszyła kampania edukacyjna Ministerstwa Klimatu promująca ekologię w budownictwie. Na specjalnie utworzonym portalu można znaleźć informacje m.in. o dostępnych programach wsparcia finansowego, zadać pytanie ekspertom czy poznać zalety budownictwa z drewna. Polskie Domy Drewniane S.A. są partnerem merytorycznym kampanii.

Na stronie https://www.domzklimatem.gov.pl/ możemy przeczytać, że  dom ekologiczny m.in. generuje oszczędności, dzięki wykorzystaniu energii słonecznej, nie zanieczyszcza powietrza, bo jest ogrzewany ekologicznym źródłem ciepła, a także zbiera deszczówkę. Co jednak najistotniejsze, to dom wykonany z naturalnych, w pełni odnawialnych surowców, takich jak drewno.

- Wykorzystanie drewna w budownictwie to trend obecny na wielu europejskich i światowych rynkach. To rozwiązanie ekologiczne, zdrowsze dla mieszkańców i szybsze z punktu widzenia procesu budowy. Nadal jednak w Polsce powstaje tylko ok. 2-2,5 tys. całorocznych domów jednorodzinnych w tej technologii, co daje wskaźnik na poziomie ok. 1% całego budownictwa. Z kolei w innych państwach te wartości sięgają 15-20% i to jest poziom, do którego chcemy dążyć. Wiemy, że edukacja w zakresie zalet budownictwa drewnianego odgrywa kluczową rolę, dlatego z przyjemnością bierzemy udział w kampanii Ministerstwa Klimatu jako partner merytoryczny – mówi Tomasz Szlązak, Prezes Zarządu Polskich Domów Drewnianych S.A.

Na stronie „Dom z Klimatem” znajduje się strefa wiedzy z odpowiedziami na najbardziej nurtujące pytania dla osób zainteresowanych budownictwem drewnianym. W sekcji „Postaw na drewno” można się dowiedzieć o zaletach tej technologii i przeczytać artykuły współtworzone m.in. przez ekspertów PDD. Natomiast zakładka „Zapytaj eksperta”  zawiera fachowe porady związane nie tylko z wykorzystaniem drewna w procesie budowy domów i mieszkań, ale z ekologią w branży budowlanej w ogóle.

Obok PDD, partnerami merytorycznymi kampanii są również Stowarzyszenie Energooszczędne Domy Gotowe (EDG) oraz Instytut Techniki Budowlanej (ITB).

Nie tylko dla klientów, również dla specjalistów.

Kampania nie jest przeznaczona jedynie dla osób szukających ekologicznych technologii budowlanych. To również miejsce dla specjalistów już stosujących tego typu rozwiązania w istniejących inwestycjach. Elementem kampanii „Dom z klimatem” jest m.in. konkurs „Projekt z Klimatem – Konkurs dla Championów” skierowany do architektów/projektantów, inwestorów i wykonawców z całej Polski. Organizatorzy nagrodzą najlepszą zrealizowaną inwestycję sprzyjającą ochronie klimatu, wykonaną w technologii wykorzystującej drewno jako element konstrukcyjny obiektu. Termin nadsyłania zgłoszeń mija 30 września 2020 r.